Bente, wat is jouw ervaring tot nu toe met het Ksyos Digitaal Spreekuur?

”Mijn ervaring is dat het Digitaal Spreekuur heel gebruiksvriendelijk is voor zowel de POH-GGZ als voor de patiënt. Als POH-GGZ plaats je de patiënt gemakkelijk in de wachtkamer. Dit kun je al de dag van tevoren doen of in de ochtend voordat je start met je spreekuur. De patiënt krijgt dan een e-mail van Ksyos met een uitnodigingslink voor het videoconsult. Voor het gebruik van het  Digitaal Spreekuur hoef je niks te installeren, dat is heel prettig. Een ander groot voordeel vind ik dat er geen vertraging op de lijn zit. Dit zorgt ervoor dat ik de non-verbale communicatie van de patiënt ook goed kan volgen. Verder vind ik het een voordeel dat ik opdrachten, vragenlijsten en eHealth programma’s tijdens het videoconsult met de patiënt kan doornemen, omdat ik mijn scherm kan delen.”

Wat zijn de reacties van jouw patiënten op het Digitaal Spreekuur?

”Alle patiënten die ik tot nu toe heb gezien via het Digitaal Spreekuur geven aan dat ze het gemakkelijk vonden om in te loggen. Daarnaast merk ik dat ze het prettig vinden dat ik buiten de afspraak om ook goed bereikbaar ben voor een videoconsult. Ze hoeven niet één of twee weken te wachten totdat ze me weer kunnen zien en spreken, zoals dat normaal met fysieke afspraken het geval is.”

Je klinkt positief! Zou je het ook aanraden aan andere POH’s-GGZ?

”Ja absoluut. Ik zou het zeker aanraden, omdat dit bij uitstek een goede manier is om verbonden te blijven met de patiënt. Juist in deze bizarre tijden wil je er voor hen zijn!”

Heel gebruiksvriendelijk voor zowel de POH-GGZ als voor de patiënt.
POH-GGZ Bente